مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
۰ نفر

فاطمه کاظمی-  همدان ـ خبرنگار :‌ مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان همدان گفت: ما حکمیت تعیین استان تامین‌کننده حقابه تالاب آق‌گل را به وزارت نیرو سپرده‌ایم و این وزارتخانه باید تعیین کند کدام‌یک از استان‌های همدان یا مرکزی باید حقابه این تالاب را بپردازد.

ورود وزارت نیرو برای تعیین وضعیت تالاب آق‌گل 

سیدعادل عربی در نشست خبری بیان کرد: تالاب قطعا حقابه دارد، اما این‌که کدام استان باید آن را تامین کند مشخص نیست. استان همدان که آب ندارد مگر هرازگاهی که بارندگی اتفاق بیفتد یا سیلاب ایجاد شود اما به نظرم تامین حقابه پایدار برعهده استان مرکزی است و مطالعات نیز این موضوع را اثباتمی‌کند. وی ادامه داد: طبق مطالعات محققان دانشگاه تهران، حقابه آق‌گل باید از رودخانه قره‌چای استان مرکزی تامین شود.

مسئولان استان مرکزی معتقدند این رودخانه آنقدر آب ندارد که بتواند یک تالاب را سیراب کند. قانون هم می‌گوید وزارت نیرو موظف است حقابه تالاب‌هایی را که حداقل ۲ میلیون مترمکعب در سال آب نیاز دارند تامین کند. بنابراین وزارت نیرو تامین ۲ میلیون مترمکعب آب را مصوب کرده است، اما نگفته کدام استان آن را تامین کند. حتی می‌توان این تامین حقابه را تقسیم و سهم هر استان را مشخص کرد.  ‌مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان افزود: طبق آخرین اخبار، وزارت نیرو تصمیم به بررسی عکس‌های ۵۰ سال پیش تاکنون آق‌گل گرفته است تا مشخص شود این تالاب از کدام استان سرچشمه می‌گیرد و بر این اساس نظر نهایی را اعلام کند.

کد خبر 453574

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha